Koránské vědy

JEDINÁ KRÁTKÁ SÚRA, KTERÁ JE ROVNA TŘETINĚ CELÉHO KORÁNU

Vznešený Alláh pravil:

قُلْ هُوَ ٱللَّـهُ أَحَدٌ ٱللَّـهُ ٱلصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُن لَّهُۥ كُفُوًا أَحَدٌۢ

Rci: „On Bůh je jedinečný, Bůh sám o sobě věčný. Neplodil a nebyl zplozen a není nikoho, kdo je mu roven.“ (Ichlás: 1-4)

Abu d-Derdá, Abú Hurejra, 'Áiša a další ضي الله عنهم vyprávěli, že Posel Boží صلى الله عليه و سلم pravil:

UCTÍVAT STVOŘITELE: KORÁNSKÝ SMYSL A STŘEDOBOD LIDSKÉHO BYTÍ, DÍL II.

UCTÍVAT STVOŘITELE: KORÁNSKÝ SMYSL A STŘEDOBOD LIDSKÉHO BYTÍ, DÍL I.

ALLÁH HOVOŘÍ JEN PRAVDU A JEN ON VEDE SPRÁVNOU CESTOU: VYSVĚTLENÍ PODLE AS-SE'DÍHO

Vznešený Alláh praví:

KORÁNSKÉ MĚŘÍTKO PŘÍTOMNOSTI SEBEKÁZNĚ

Vznešený Alláh pravil:

وَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ الضُّرُّ دَعَانَا لِجَنبِهِ أَوْ قَاعِدًا أَوْ قَائِمًا فَلَمَّا كَشَفْنَا عَنْهُ ضُرَّهُ مَرَّ كَأَن لَّمْ يَدْعُنَا إِلَىٰ ضُرٍّ مَّسَّهُ ۚ كَذَٰلِكَ زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ

SVĚTLO JEDINOSTI BOŽÍ ZAZÁŘÍ DO TEMNOT

Vznešený Alláh hovoříc o Soudném Dni říká:

يَوْمَ تَرَى ٱلْمُؤْمِنِينَ وَٱلْمُؤْمِنَـٰتِ يَسْعَىٰ نُورُهُم بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَبِأَيْمَـٰنِهِم بُشْرَىٰ كُمُ ٱلْيَوْمَ جَنَّـٰتٌ تَجْرِى مِن تَحْتِهَا ٱلْأَنْهَـٰرُ خَـٰلِدِينَ فِيهَا ۚذَٰلِكَ هُوَ ٱلْفَوْزُ ٱلْعَظِيمُ

TŘI NEZBYTNÉ KOMPONENTY DOBRÉHO ČINU PŘIJATÉHO U ALLÁHA PODLE KORÁNU

Třemi podmínkami, které musí jakýkoli dobrý čin splnit, aby byl Alláhem přijat a odměněn na onom světě, jsou: 

1. islám toho, kdo ho koná, 

2. upřímnost jeho úmyslu a 

3. vykonání onoho činu v souladu s Božím Zákonem. 

SEDM PODMÍNEK, KTERÉ PODLE KORÁNU MUSÍ SPLNIT PŘÁTELSTVÍ PRO TENTO I ONEN SVĚT

Vznešený Alláh ohledně Soudného dne pravil:

ٱلْأَخِلَّآءُ يَوْمَئِذٍۭ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا ٱلْمُتَّقِينَ

V ten den stanou se důvěrní přátelé vzájemně nepřáteli, kromě těch, kdož byli bohabojní. (Zuchruf: 67)

OSM NEJVĚTŠÍCH ZÁVISTIVCŮ A NEPŘEJNÍKŮ V KORÁNU

Muhammed ibn 'Abdilwehháb al-Wassábí pravil:

„Závistivých nepřejníků existuje velmi mnoho různých, nicméně k těm hlavním patří těchto osm:

Prvním a největším ze všech je praotec všech džinů, Iblís, nechť ho Alláh prokleje. On je ten první, kdo kdy projevil žárlivost a nepřejícnost a to ještě na nebesích, když na adresu právě stvořeného Adama, praotce lidstva, řekl: 

POUČENÍ ZE SÚRY AN-NASR: PO KAŽDÉM SVÉM DOBRÉM SKUTKU PROS O ODPUŠTĚNÍ

Vznešený Alláh pravil:

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا