Vědy o Sunně

PĚT DRUHŮ ZLA S BEZPROSTŘEDNÍMI NÁSLEDKY, DÍL IV.

Ohledně zla úroku

V některých alternativních verzích vystupuje i zlo, zasluhující zvláštní pozornost, byť ho lze spojit se zlem nezákonného přivlastňování si cizího majetku. Jedná se o zlo úroku, rozšířené v dnešní době po celém světě. A Alláh nás před ním chraň.

Vznešený Alláh praví:

PĚT DRUHŮ ZLA S BEZPROSTŘEDNÍMI NÁSLEDKY, DÍL III.

První zlo a jeho následek

Posel Boží صلى الله عليه و سلم varoval před rozšířením a společenskou akceptací smilstva, protože pokud k tomu dojde, rozšíří se smrt, choroby a nákazy takové, které předtím nebyly známy. Toto je dobře známá a hmatatelná skutečnost a mnohé metly dnešní doby mají přímou návaznost na nynějšní frivolní a chlípné chování, na smilstvo, cizoložství a sodomii, které se staly normou a takřka nikdo se nad nimi již nepohoršuje. 

PĚT DRUHŮ ZLA S BEZPROSTŘEDNÍMI NÁSLEDKY, DÍL II.

Tyto a jim podobné hadísy plynule vedou ke skupině hadísů varující před veřejným hříchem a vymizením společenského odsudku zla, nespravedlivosti, nemravnosti a nemorálnosti. Uvedeme jen některé.

Matka věřících Zejneb bint Džehš رضي الله عنها vyprávěla, že Posel Boží صلى الله عليه و سلم k ní jednou přišel celý vystrašený a pravil:

لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ، وَيْلٌ لِلْعَرَبِ مِنْ شَرٍّ قَدِ اقْتَرَبَ فُتِحَ الْيَوْمَ مِنْ رَدْمِ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مِثْلُ هَذِهِ

PĚT DRUHŮ ZLA S BEZPROSTŘEDNÍMI NÁSLEDKY, DÍL I.

'Abdulláh ibn Omar رضي الله عنهما vypráví, že Posel Boží صلى الله عليه و سلم se k němu a jeho společníkům z řad mekkánských muslimů jednou otočil a potom jim pravil:

PROROKOVA صلى الله عليه و سلم PROSBA PŘED KONCEM MODLITBY, KTERÁ ZAHRNUJE ÚPLNĚ VŠECHNO

O LÉČBĚ ALMUŽNOU

Abú Umáma al-Báhilí رضي الله عنه vyprávěl, že Posel Boží صلى الله عليه و سلم řekl:

داوُوا مَرضاكُمْ بِالصَّدقةِ.

Léčte své nemocné almužnou.[1] 

Od 'Abdulláha ibn Mes'úda رضي الله عنه se uvádí tatáž slova, navíc s dodatkem:

...وحصِّنوا أموالكم بالزكاةِ، وأَعِدُّوا للبلاءِ الدعاءَ.

TŘI ČINY, JEJICHŽ ODMĚNA JE JAKO ODMĚNA ZA HADŽDŽ NEBO 'UMRU, ALE LZE JE PROVÉST V JAKÉKOLI MEŠITĚ

Některé vznešené a z hlediska odměny velmi hodnotné činy uctívání jsou vázány na specifické místo, jako حج hadždž či عمرة 'umra, tedy velká a malá pouť, kterou nelze konat jinam, nežli do Mekky. Navíc hadždž musí proběhnout jen v době k tomu stanovené. 

NEPŘÍJEMNOSTI, PŘED KTERÝMI JE NUTNO SE UTÍKAT K ALLÁHU

Od Anase ibn Málika رضي الله عنه se uvádí, že Posel Boží صلى الله عليه و سلم ve svých prosbách často opakoval: 

اللهمَّ إني أعوذُ بكَ من العجزِ والكسلِ والجُبْنِ والبخلِ والهِرَمِ والقسوةِ والغفلةِ والعِيَلةِ والذِّلَّةِ والمسكنةِ وأعوذُ بكَ من الفقرِ والكفرِ والفسوقِ والشِّقاقِ والنِّفاقِ والسُّمعةِ والرياءِ أعوذُ بكَ من الصَّممِ والبُكمِ والجُنونِ والجُذامِ والبَرَصِ وسيءِ الأسقامِ.

O TOM, KDO PROSÍ O BOŽÍ ODPUŠTĚNÍ A DOBRO PRO OSTATNÍ

Významný společník Prorokova صلى الله عليه وسلم Abú Derdá رضي الله عنه vyprávěl, že Posel Boží صلى الله عليه وسلم řekl:

مَا مِنْ عَبْدٍ مُسْلِمٍ يَدْعُو لأَخِيهِ بِظَهْرِ الْغَيْبِ إِلاَّ قَالَ الْمَلَكُ وَلَكَ بِمِثْلٍ ‏.

Není služebníka Božího, muslima, který prosí pro svého bratra za jeho zády, v jeho nepřítomnosti, aniž by anděl neřekl: „A tobě nápodobně.[1] 

O POHROUŽENOSTI PŘI MODLITBĚ, DÍL II.


Užitek pohrouženosti při modlitbě

1. Pohrouženost do modlitby člověku dopomůže k tomu, aby tuto náboženskou povinnost vykonával snadno.