V hadísu od 'Abdulláha ibn 'Abbáse رضي الله عنهما Posel Boží صلى الله عليه وسلم vyprávěl, jak islámská historie postupně projde požehnanými obdobími proroctví, chalífátu, království a místních panství, načež zavládne zlá a nešťastná doba: ثُمَّ يَتَكادَمُونَ عَلَيْهِ تَكادُمَ الْحُمُرِ فَعَلَيْكُمْ بِالْجِهَادِ، وَإِنَّ أَفْضَلَ جهادِكُمُ الرِّبَاطُ، وَإِنَّ أَفْضَلَ رباطِكُمْ عَسْقَلَانُ „... kdy se budou lidé mezi sebou rvát o moc ...

بسم الله الرحمن الرحيم Chvála Alláhu, jen Jeho uctíváme a jen jeho o pomoc a o vedení správnou cestou žádáme. Dosvědčuji, že není božstva kromě Alláha Jediného, který nemá společníka a dosvědčuji, že Muhammed صلى الله عليه و سلم je jeho služebníkem a poslem, pravdomluvným a důvěryhodným. Vybízejme sebe i druhé k bohabojnosti, dodržování všech pilířů islámu, náboženských povinností a ...

بسم الله الرحمن الرحيم Chvála Alláhu, jen Jeho uctíváme a jen jeho o pomoc a o vedení správnou cestou žádáme. Dosvědčuji, že není božstva kromě Alláha Jediného, který nemá společníka a dosvědčuji, že Muhammed صلى الله عليه و سلم je jeho služebníkem a poslem, pravdomluvným a důvěryhodným. Vybízejme sebe i druhé k bohabojnosti, dodržování všech pilířů islámu, náboženských povinností a ...

بسم الله الرحمان الرحيم Chvála Alláhu, jen Jeho uctíváme a jen jeho o pomoc a o vedení správnou cestou žádáme. Dosvědčuji, že není božstva kromě Alláha Jediného, který nemá společníka a dosvědčuji, že Muhammed صلى الله عليه و سلم je jeho služebníkem a poslem, pravdomluvným a důvěryhodným. Vybízejme sebe i druhé k bohabojnosti, dodržování všech pilířů islámu, náboženských povinností a ...

Vznešený Alláh pravil: أَيَّامًا مَّعْدُودَاتٍ „Postíte se jen určený počet dní!“ (Bekara. 184) Tj. Nevelký počet dní, který může spočítat bez potíží naprosto každý. V arabském jazyce běžně a gramaticky správně po číslovce devětadvacet či třicet následuje slovo „den“ ve tvaru يوما jewmen a nikoli أياما ajjámen jako v tomto verši, protože tento tvar se obvykle a gramaticky správně užívá ...

Nejvyšší soudní rada v Království Saúdské Arábie potvrdila ve vícero regionech spatření srpku nového měsíce, což znamená konec měsíce Ramadánu a začátek nového lunárního hidžretského měsíce Šewwálu počínaje dnešním západem slunce. Potvrzuje, že Svátek přerušení půstu (arab. عبد الفطر 'ídu l-fitr) nastane už zítra, tj. v neděli 30. března 2025. Toto rozhodnutí se opírá o hadís ‘Abdulláha ibn Omara رضي ...

Každý den sledujeme, jak ti nejodpornější lidští škůdcové - nevěřící, bezbožníci a modloslužebníci ze Západu i odjinud, společně s novotáři, sektáři, zrádci a pokrytci s muslimskými jmény – blokují veškeré úsilí o pravdu, spravedlnost a dobro, jak hážou klacky pod nohy všem, kteří usilují o emancipaci muslimských komunit v diaspoře či o nezávislost a islámskou obrodu v řadě většinově muslimských ...

Výchova dětí Hakim Amdouni, Richard Hlaváček a Lukáš Alí Větrovec společně debatují o výchově dětí v moderní společnosti, o mezigeneračních vztazích a přenosu civilizačních hodnot. Mylná představa šířená do našich krajů ze Západu od 90. let v duchu tvrzení, že dítě je pro rodiče "partnerem ve výchově," vychovala zpovykanou a sebestřednou "generaci fracků" a ve společnosti znormalizovala nenávist vůči seniorům. ...

Multikulturalizmus Je prosazování multikulturalizmu, komunitní sociální inženýrství a experimentování se soužíváním etnicky, nábožensky a hodnotově různorodých lidských společenství skutečně záchranou před smrtící nákazou nenávisti, nebo vytváření líbivého sluníčkového cirkusu a liberální Potěmkinovy vesnice? Nevede třeba k relativizaci všeho a beztvaré akulturaci všech? Jak to vidí muslimové? Pozvání přijali Hakim Amdouni, Richard Hlaváček a Lukáš Alí Větrovec. Shrnutí debaty 01:20 Hakimova ...

Kritická teorie Modernita přechází v postmodernu. Od konce 60. let se ve filozofii a sociálních vědách prosazují směry souhrnně nazývané jako kritická teorie, případně neomarxismus. Jak je mají muslimové vnímat? Do Debatního klubu přijali pozvání Lukáš Alí Větrovec, Richard Hlaváček a Hakim Amdouni aby společně otevřeli téma filozofických a metodologických kladiv, kterými je možno cokoli rozbít, ale málo co spravit. ...