Posel صلى الله عليه و سلم jí vzpomíná v hadísu o Džibrílovi zvlášť, aby potvrdil její důležitost. Avšak ona je nedělitelná od víry v Boha. Řekl Ibn Abbás: „Víra v osud je systém tewhídu“ – tj. pokud někdo popře osud – kader, poškodil, či narušil celý ímán. Bez víry v osud je celá víra neplatná. ...
An-Náfi‘, sluha Ibn Omarův, vzpomíná, že Ibn Omar políčkoval svého syna, když chyboval v jazyce.[1] ...
(...) Tedy, když první muslimové přišli do Sýrie a Egypta, kde se mluvilo řecky a do Iráku a Churásánu, kde se mluvilo persky a do Maroka, kde se mluvilo berbersky, naučili místní také arabštinu, takže všichni lidé, muslimové i nevěřící mluvili arabsky. Také existuje případ, kdy v Churásánu rezignovali na svůj jazyk, začali mluvit farsi a arabština zde zanikla. To ...
Když jsme hovořili o různém typu koránských vyprávění, viděli jsme, že předmět zápletky a charakter vyprávění může být velmi různorodý. V podstatě mohou mít tyto typy obsahu[1]: ...
Tato otázka v sobě zahrnuje dvě podotázky: 1. Jaký je osud a konec dětí muslimů? 2. Jaký je osud a konec dětí nevěřících. ...
Na rozdíl od Ráje, zde se nám nejprve vybaví ohromný a převeliký oheň, ve kterém se lidé budou navěky smažit. Peklo je takové, ale je ještě i mnohem strašnější a krutější. ...
Každý, kdo věří v Boha a bojí se Jej, horoucně si přeje svého Pána vidět. Korán i sunna nám ukazuí, že věřící svého Pána skutečně uvidí, tak jasně, jako je vidět měsíc v úplňku. To znamená jasně a bez těžkostí. ...
První, co nás napadne, řekne-li se Ráj, je užívání v něm, klid duše, krása rajských rozkoší, húríje[1], řeky medu, mléka a vína, které neopíjí, hedvábí a brokát atd. Ráj je takový, ale nejen takový. ...
Události, které se staly, nebo ty, které teprve nastanou, či dokonce toky myšlenek v hlavách jednotlivých postav zabírají podstatnou část koránského textu. ...
Al-Azdí, budiž mu Alláh milostiv, vypráví: „Ptal jsem se Ibn ‘Abbáse, nechť je s ním Alláh spokojen, na džihád. Řekl: „Chceš vědět, co je lepší, než to? Postav mešitu a vyučuj v ní o povinnostech, sunně a porozumění náboženství.“[1] ...