Masmediální zobrazování reality není realitou. Je určitým výkladem, interpretací reality, hlásáním určitého pohledu na realitu a vymezeného světonázoru. ...
Posel Boží صلى الله عليه وسلم pravil: ...
OTÁZKA: Jaká bude zvláštní odměna žen v Ráji? ODPOVĚĎ: Vznešený Alláh garantoval svým pokorným služebníkům, kteří budou poslušni jeho příkazům odměny Ráje, ať už půjde o ženy, nebo o muže. Poselství Božích proroků se týká všech lidských bytostí, jak mužů, tak i žen. Náboženské povinnosti i zákazy, doporučené i nedoporučované, to vše platí jak pro muže, tak pro ženy. Hřích ...
Klasik vědy masmedií, kanadský sociolog Herbert M. McLuhan je přesvědčen, že sdělovací prostředky mají přímý vliv na vysílanou zprávu, její strukturu a obsah, stejně jako na způsob myšlení jejích příjemců. Vysílače tedy formují vědomí a zkušenost každého z nás. ...
Současné kontroverze kolem islámu otvírají mnohé výzvy, z nichž asi nejdůležitější je představit lidem mimo muslimské kulturní prostředí osobu našeho milovaného a požehnaného Proroka صلى الله عليه و سلم. Jedním z nejlepších způsobů, jak toho dosáhnout, je představit jim etický rámec a standard, který Prorok صلى الله عليه و سلم do barbarského a krutého prostředí Arábie doby nevědomosti (arab. ...
OTÁZKA: Slyšela jsem, že jistý saúdskoarabský učenec prý vydal fetwu, že žena není povinna zakrývat si vlasy a že žena může vcházet mezi muže, líčit se a dávat fotografie na sociální sítě? Je to pravda? ODPOVĚĎ: ...
Masmedia jsou z hlediska propagandy širokospektrálním nástrojem ovlivňování a řízené změny názorů. Důležitá a neopomenutelná je ale také úloha publika samého a toho, kdo v masmediích komunikuje. Masmedia mají moc události modulovat a spoluvytvářet. ...
Prameny nevíry (arab. كفر kufr) jestvují čtyři – pýcha (arab. كبر kibr), závist (arab. حسد hased), hněv (arab. غضب ghadab) a nízká tužba (arab. شهوة šehwa). ...
Doba, ve které žijeme, bývá právem zvána dobou informace, společnost, ve které se pohybujeme, mnozí sociologové označují za společnost informace. Trendem posledního století je stále rostoucí technizace a medializace světa jako celku. ...