Vznešený Alláh praví:
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
„A nepokládej ty, kdož na stezce Boží byli zabiti, za mrtvé! Naopak, oni jsou živí a u Pána svého odměnu svou užívají“ (Áli ‘Imrán: 169)
فَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَأُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِمْ وَأُوذُوا فِي سَبِيلِي وَقَاتَلُوا وَقُتِلُوا لَأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلَأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ثَوَابًا مِّنْ عِندِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ عِندَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ
„A těm, kdož se vystěhovali a byli z domovů svých vyhnáni a na cestě mé strádali a bojovali a byli přitom zabiti, těm věru vymažu špatné činy jejich a uvedu je do zahrad, pod nimiž řeky tekou.” To bude odměnou od Boha – a Bůh zajisté má u Sebe odměnu nejkrásnější.“ (Áli ‘Imrán: 169)
„A nepokládej ty, kdož na stezce Boží byli zabiti, za mrtvé! Naopak, oni jsou živí a u Pána svého odměnu svou užívají“ (Áli ‘Imrán: 19)
Ka’b ibn Málik رضي الله عنه vyprávěl, že Posel Boží صلى الله عليه وسلم řekl:
إِنَّ أَرْوَاحَ الشُّهَدَاءِ فِي طَيْرٍ خُضْرٍ تَعْلُقُ مِنْ ثَمَرِ الْجَنَّةِ أَوْ شَجَرِ الْجَنَّةِ
„Duše mučedníků jsou věru uvnitř zelených rajských ptáků, kteří sedají na rajské plody či na rajské stromy.“1
Libyjský hrdina protikoloniálního odboje Omar al-Muchtár prý před smrtí řekl: „My se nikdy nevzdáme. Buď zvítězíme, anebo zemřeme. Budete muset válčit i proti všem generacím našeho lidu i proti těm, které teprve přijdou na svět. A co se mne týče, můj život potrvá déle, než život mého kata!“
Vznešený Alláh praví:
فَإِذَا أُنزِلَتْ سُورَةٌ مُّحْكَمَةٌ وَذُكِرَ فِيهَا الْقِتَالُ ۙ رَأَيْتَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يَنظُرُونَ إِلَيْكَ نَظَرَ الْمَغْشِيِّ عَلَيْهِ مِنَ الْمَوْتِ ۖ فَأَوْلَىٰ لَهُمْ ﴿٢٠﴾ طَاعَةٌ وَقَوْلٌ مَّعْرُوفٌ ۚ فَإِذَا عَزَمَ الْأَمْرُ فَلَوْ صَدَقُوا اللَّهَ لَكَانَ خَيْرًا لَّهُمْ ﴿٢١﴾
„A když je seslána súra moudře stanovená a je v ní zmíněn boj, tu vidíš ty, v jichž srdcích je choroba, dívat se na tebe pohledem člověka obestřeného mrákotami předsmrtnými. Vhodnější pro ně by byla poslušnost a řeč vhodná. A až se věc stane vážnou, věru bude pro ně lepší, aby byli vůči Bohu upřímní.” (Muhammed: 20-21)
Pokud uvidíte někoho, jak pochybuje o džihádu a mudžáhidech v Palestině, vzpomeňte si na slova Ibn Kesíra:
„Pokrytci jsou největší zbabělci, když nastane válka, ale mají nejvíce řečí v době míru.”2
Nebudu tu hovořit o odsouzeníhodných excesech některých akterů palestinského odboje a o nepřípustných civilních obětech jejich akce, která se v Palestině v loňském roce udála. To ať posoudí nezávislá justice. Nebudu tu chválit konkrétní politické formace na palestinské straně. Moje podpora je určena palestinskému odporu, palestinským mudžáhidům a jejich hrdinnému lidu ve všeobecnosti. Protože nic nemůže zastínit fakt, že palestinský národ je celá desitiletí obětí historické křivdy, která těžko snese dějinné srovnání a že v současnosti čelí probíhající genocidě.
Pokud se však ptáte, čeho to vlastně dosáhli bojovníci odbojových sil v Gaze, pokud pochybujete nad smyslem toho všeho, co se za poslední rok událo, pokud vám trhají srdce a drásají duši desítky tisíc mrtvých dětí, statisíce zmrzačených a milony vyháněných, potom si uvědomte, že:
-
mudžáhidé způsobili nepříteli těžké vojenské ztráty a vyvrátili mýtus o neporazitelnosti sionistické armády i jejich tajných služeb;
-
úspěšně vrátili otázku Palestiny do hlavních titulků zpráv a programů politických jednání po celém světě;
-
doposud nejvýznamněji poškodili mezinárodní reputaci sionistického režimu a izolovali jeho entitu, kromě v několika státech, kde jsou u moci komplici sionistických zločinů, způsobili, že sionisté čelí obvinění z genocidy u mezinárodního trestního tribunálu, což bylo doposud nemyslitelné;
-
rostoucí objem bojkotovaných financí působí sionistům takovou újmu, že jejich entita zcela závisí na západní podpoře;
-
západní satrapové mezi arabskými režimy musí couvat z mírových dohod se sionisty, aby si vůbec udrželi moc a nečelili hněvu lidu;
-
vyšla pro všechny najevo pravá podstata sionismu, nenávistné ideologie pohrdající nejen životy kohokoli mimo vlastní etnickou a náboženskou skupinu, ale také mezinárodním právem a všemi jeho institucemi;
-
vyšel pro všechny najevo dvojí metr západního vynálezu svobody, demokracie a lidských práv, počínaje právem na sebeurčení, přes právo na svobodu projevu a konče právem na obranu proti agresi, která ovšem platí jen pro bílé a modrooké a pak pro ty, kterým to samotný Západ kvůli vlastním zájmům umožní a jen v té míře, v jaké mu to aktuálně pasuje;
-
vyšla pro všechny najevo plytkost, arbitrárnost a vyprázdněnost nálepek teroristů a antisemitů, protože je už jasné, že Západ nikomu nic z toho nenabízí – prahne jen po zotročování jiných a ten, kdo se mu postaví, je onálepkován nějakou z nežádoucích nálepek a potom zlikvidován – Palestina ukazuje, kdo je tu skutečný terorista;
-
moc světové sionistické lobby je otřesena, prosakují informace o čím dál více zvěrstvech nad Palestinci, sílí rozmanitá hnutí a bují všemožné projevy solidarity s Palestinci v odborných kruzích a mezi studenty na univerzitách, kdy čím dál více lidí protestuje proti dehumanizaci Palestinců dokonce i u nás v ČR.
Sami Palestinci v Gaze celému světu každý den dokazují, že odmítají nechat se tiše vyhubit. Nic jiného, než boj jim nakonec ani nezbývá. Jejich boj odkrývá, kdo stojí na straně Alláha a kráčí cestou vedoucí do Ráje a kdo naopak stanul na straně šejtána a kráčí rovnou do plamenů pekel. Srovnáme-li jejich situaci s tím, co se v tichosti děje jejich bratrům, krajanům a soukmenovcům na Západním Břehu, kde jsou Palestinci pomalu pohlcováni sionisty a takříkajíc požíráni zaživa radikálními osadníky, pak ti v Gaze alespoň umírají svobodní. Proč potom jen sedět s rukama složenýma na zátylku čekat na smrt? Proč jít poslušně v řadě jako ovce na porážku? Proč nevykřičet své utrpení do světa, nebojovat a neumírat svobodný? Proč, když vám budou tak jako tak bourat domy, vyhánět vás, trhat vás bombami na kusy, věznit vaše děti a znásilňovat vaše ženy tak, že ani nedokážou stát na nohou?
Proto. Pravý bojovník se totiž nikdy nevzdává a zůstává v první linii navzdory beznadějné jistotě své smrti. Bojuje, i když je trhán na kusy. Bojuje klacky, kameny i holýma rukama. To je lev islámu, jenž bude štěkajícím psům nevíry nahánět strach i zabitý a vycpaný do podoby trofeje. Jen takový vstoupí do historie i legend. Lev bude žít déle, než se psi budou radovat z jeho smrti, až mu budou tancovat na hrobě. Pro nás ostatní takový lev islámu ztělesňuje i po své smrti základní ponaučení – dokud se budeme bát přihlásit se jasně a jednoznačně k našim nejodvážnějším a nejstatečnějším, nepohneme se kupředu a vůbec nic se nezmění. Proto i já jsem Palestinec. I já jsem Gazan. I já jsem mudžáhid.
Tam kde vy dnes vidíte naše mrtvé a jejich tanky, tam kde vidíte města a vesnice Gazy srovnané se zemí, tam já zítra vidím svobodnou Palestinu od řeky k moři a osvobozený Jeruzalém pevně v muslimských rukou. Tam, kde vidíte mrtvé, já vidím mučedníky Ráje z řad našich padlých a palivo pro pekelný oheň z řad jejich mrtvých.
Vznešený Alláh praví:
إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ ۚ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنكُمْ شُهَدَاءَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ وَلِيُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَمْحَقَ الْكَافِرِينَ
„Jestliže jste utrpěli poranění, tedy podobné poranění utrpěli i ti druzí. Takové dny šťastné i nešťastné necháváme střídat mezi lidmi, aby Bůh rozeznal ty, kdož uvěřili, a vybral si mezi vámi mučedníky – a Bůh věru nemiluje nespravedlivé – a aby Bůh dal zazářit těm, kdož uvěřili, a zavrhl nevěřící.“ (Áli ‘Imrán: 140)
Prosím Alláha, aby pomohl našim bratrům mudžáhidům v Gaze a v Palestině, aby jim dal sílu a trpělivost, upevnil jejich srdce, seslal jim Svou Milost a pomohl je Svými neviditelnými andělskými vojsky. Všemohoucí Bože, ty víš, že jen málo toho můžeme pro naše bratry v Palestině udělat! Uzdrav jejich raněné, přijmi jejich mučedníky a osvoboď zajaté. Pane náš, oni jsou násilníci, ukaž jim Svou Sílu! Oni šíří zkázu na zemském povrchu, smeť je z něj nadobro! Zabíjejí nevinné a bezmocné, učiň je, Bože, bezmocnými! Vraždí děti, Pane, dej ať jejich rody vymřou bez potomků! Pane síly a pomsty, zchrom ruce těchto nepřátel, znič je všechny a spal je na popel! Potrestej je na tomto i na onom světě. Ámín!
Alí Větrovec