Z charakteristik zbožných předků této ummy bylo i přehlížení chyb a poklesků svých bratří. Užívali a dodržovali vazeb bratrství navzdory tomu, co se mezi nimi stalo a přihodilo ve slovu i činu. To činili ze své upřímnosti vůči Alláhu Nejvyššímu a ze strachu před Ním. Proto dodržovali Jeho příkazy o ustavení bratrství v Jeho jménu. ...

Korán je neobyčejná kniha i z hlediska postav, které v ní vystupují. Mezi nimi jsou nejen Boží poslové a proroci, mír s nimi všemi, andělé a obyčejní bohabojní lidé, a na druhé straně šejtáni, džinové a hříšníci, ale také živočichové – ptáci a hmyz. ...

 Ve jménu Alláha Milostiplného, Milostivého! Chvála Alláhu, požehnání a mír jeho Proroku. A potom: ...

OTÁZKA: Myslíte si, že je dnes možné aplikovat islám Muhammadovy doby, tak jak se k němu dnes obrací některé skupiny? ODPOVĚĎ: Určitě to možné je. ...

 OTÁZKA: Jaké jsou charakteristiky učenců, kteří by měli být následováni? ...

 OTÁZKA: Můžete prosím vysvětlit, jaký by měl být vztah mezi mládeží a učenci a jak by měl být postaven, neboť nacházíme některé takové, kteří zavrhují naše učence a vybírají si „vyzyvatele“ (arab. du‘át)[1].  ...

 Označení selefu s-sálih, tj. zbožní předkové, se vztahuje na první tři generace muslimů: ...

Provést abdest je nutným předpokladem pro vykonání jakékoli modlitby - povinné, nepovinné i pohřební, pro dotknutí se mushafu (výtisku Koránu) a pro obcházení Ka'by v Mekce (arab. tawwáf). Je chvályhodné pod abdestem recitovat něco z Koránu zpaměti, zmiňovat jména Božího, mít pohlavní styk, nebo ulehnout ke spánku. Abdestem je chvályhodno začít i celkovou rituální očistnou koupel, tj. ghusl. ...

Nařizování dobra a odvracení od zla je jedním z předepsaných způsobů uctívání Alláha Vznešeného. Z tohoto důvodu vyžaduje vše, co vyžadují i všechny další typy uctívání Alláha -  to je podmínka upřímnosti úmyslu výhradně pro Alláha (arab. ichlás) a podmínka správného následování Proroka Muhammeda صلى الله عليه و سلم (arab. ...

Ve jménu Alláha Milostiplného, Milostivého. Chvála Alláhu, požehnání a mír Poslu Jeho. A potom:   Zlo je vše, co šarí’a zavrhla, zakázala a učinila harám. Je to vše, co stojí v opozici vůči dobru. Zlo je také situace, kdy se nečiní dobro. Aby se mohlo nařizovat dobro a zakazovat zlo, musí bý splněny následující podmínky: ...