Velký učenec Ibn Kajjím al-Džawzíjja, budiž k němu Alláh milostiv, zmínil mnohostranný prospěch na tomto světě, který člověku plyne ze zanechání hříchu ještě předtím, než bude tento poctěn nekonečnou odměnou od Alláha na onom světě: ...

Tvoří nejrozmanitější kategorii koránských postav. Bývají hrdiny dobře známých příběhů, sdílených většinou lidstva, které Alláh v Koránu ještě jednou a naposledy zrekapituloval, spolu s poučeními, která z nich vyplývají. Tyto postavy představují pozitivní i negativní vzory lidského chování, jakési archetypy a kategorizaci typů lidských povah a nátur.   ...

Mezi znaky lidí štěstí a radosti je, že kdykoli vzroste znalost uctívajícího, jeho pokora a milost vzroste také. Kdykoli zintenzivní své uctívání, jeho strach a bohabojnost vzroste. Kdykoli vzroste jeho věk, jeho hrabivost ochabne. Kdykoli jeho bohatství vzroste, s ní vzroste i jeho štědrost a ochota k dobročinnosti. A kdykoli vzroste jeho status, prestiž a pozice, je tím blíže k lidem, plní jejich ...

 Z charakteristik zbožných předků této ummy bylo i přehlížení chyb a poklesků svých bratří. Užívali a dodržovali vazeb bratrství navzdory tomu, co se mezi nimi stalo a přihodilo ve slovu i činu. To činili ze své upřímnosti vůči Alláhu Nejvyššímu a ze strachu před Ním. Proto dodržovali Jeho příkazy o ustavení bratrství v Jeho jménu. ...

Korán je neobyčejná kniha i z hlediska postav, které v ní vystupují. Mezi nimi jsou nejen Boží poslové a proroci, mír s nimi všemi, andělé a obyčejní bohabojní lidé, a na druhé straně šejtáni, džinové a hříšníci, ale také živočichové – ptáci a hmyz. ...

 Ve jménu Alláha Milostiplného, Milostivého! Chvála Alláhu, požehnání a mír jeho Proroku. A potom: ...

OTÁZKA: Myslíte si, že je dnes možné aplikovat islám Muhammadovy doby, tak jak se k němu dnes obrací některé skupiny? ODPOVĚĎ: Určitě to možné je. ...

 OTÁZKA: Jaké jsou charakteristiky učenců, kteří by měli být následováni? ...

 OTÁZKA: Můžete prosím vysvětlit, jaký by měl být vztah mezi mládeží a učenci a jak by měl být postaven, neboť nacházíme některé takové, kteří zavrhují naše učence a vybírají si „vyzyvatele“ (arab. du‘át)[1].  ...