Co je to uctívání (arab. العبادة al-'ibáda) v kontextu tohoto a dalších hadísů Patří sem konání jakýchkoli skutků s upřímným úmyslem pouze a jen pro potěchu Alláha Jediného, výhradně tak, jak stanovil Alláh a Jeho Posel صلى الله عليه و سلم co do druhu, způsobu provedení, kvantity, intenzity, důvodu a frekvence daného zbožného činu, přičemž všemi těmito činy poctít výhradně ...
5. Hidžra ve fyzickém smyslu tohoto slova Vznešený Alláh praví: إِنَّ ٱلَّذِينَ تَوَفَّىٰهُمُ ٱلْمَلَـٰٓئِكَةُ ظَالِمِىٓ أَنفُسِهِمْ قَالُوا۟ فِيمَ كُنتُمْ ۖ قَالُوا۟ كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِى ٱلْأَرْضِ ۚ قَالُوٓا۟ أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ ٱللَّـهِ وَٰسِعَةً فَتُهَاجِرُوا۟ فِيهَا ...
Ma'kíl ibn Jesár رضي الله عنه vyprávěl, že Posel Boží صلى الله عليه و سلم pravil: الْعِبَادَةُ فِي الْهَرْجِ كَهِجْرَةٍ إِلَىَّ . „Oddat se zbožnosti v době nepřehledné vřavy je jako vysídlit se ke mně.“ [1] ...
Abú Bekr Ahmed ibn Muhammed [1] uvádí od 'Alí ibn Muhammed ibn Abi l-Mezá, [2] že si z rukopisu Chalefa ibn Temíma [3] opsal vyprávění od 'Alího ibn Mes'ady, [4] který slyšel od 'Abdulláha ar-Rúmího [5] následující příběh: ...
Anas ibn Málik رضي الله عنه vyprávěl, že Posel Božíصلى الله عليه وسلم pravil: مَنْ صَلَّى الْغَدَاةَ فِي جَمَاعَةٍ ثُمَّ قَعَدَ يَذْكُرُ اللَّهَ حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ ثُمَّ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ كَانَتْ لَهُ كَأَجْرِ حَجَّةٍ وَعُمْرَةٍ . ...
Sa’d ibn Abí Wakkás رضي الله عنه vyprávěl, že Posel Boží صلى الله عليه و سلم řekl:ثلاث من السعادة وثلاث من الشقاوة : فمن السعادة : المرأة تراها تعجبك ، وتغيب فتأمنها على نفسها ومالك ، والدابة تكون وطيئة فتلحقك بأصحابك ، والدار تكون واسعة كثيرة المرافق ، ومن الشقاوة : المرأة تراها فتسوءك ، وتحمل لسانها عليك ، وإن ...
Do sekce Islámské publikace v češtině byla přidána nová publikace LIMITY VĚDECKÉHO STUDIA ISLÁMU ...
Článek pro religionistický časopis Sacra představuje stručný a kritický přehled současné situace islamologického bádání s možnými návrhy jak akademický diskurs o islámu a muslimech dále rozvíjet na poli vědeckého výzkumu. Začíná kritikou používání termínu náboženství či ideologie a jejich chybné aplikace na islám a argumentuje, zda není lepší využívat termínu diskursivní tradice. Dále se vymezuje proti snahám dopátrat se esence islámu či naopak popírat existenci islámu coby celistvého fenoménu. ...
O tom, kdo podporuje křivdící, anebo o jejich křivdách mlčí Vznešený Alláh pravil: وَلَا تَرْكَنُوٓا۟ إِلَى ٱلَّذِينَ ظَلَمُوا۟ فَتَمَسَّكُمُ ٱلنَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ ٱللَّـهِ مِنْ أَوْلِيَآءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ ...
V hadísu Posla Božího صلى الله عليه و سلم, který slyšel Safwán ibn Sulejm od několika synů společníků Proroka صلى الله عليه و سلم, jejichž otcové byli navzájem příbuzní, Prorok صلى الله عليه و سلم řekl: أَلاَ مَنْ ظَلَمَ مُعَاهِدًا أَوِ انْتَقَصَهُ أَوْ كَلَّفَهُ فَوْقَ طَاقَتِهِ أَوْ أَخَذَ مِنْهُ شَيْئًا بِغَيْرِ طِيبِ نَفْسٍ فَأَنَا حَجِيجُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ! ...