Imám aš-Šáfi’í řekl: „Měl-li by služebník Boží potkat Alláha s jakýmkoli hříchem mimo přidružování k Němu, bylo by to pro něj lepší, než Jej potkat s pokřivenou vírou.“[1] ...

Přednáška šejcha Munedždžida o půstu, jeho pravidlech, předpisech a významu pro muslimy, podle chápání prvních generací muslimů. ...

J. Hasmi odpovídá na otázku, proč Bůh dovoluje, aby existovalo zlo a jak se má věřící vyrovnat s jeho existencí a zármutkem z něj. ...

Hasan al-Basrí řekl: „Kdo bude hledat z této (islámské) znalosti něco, přejíce si tím a prahnouce tím po čemkoli, co je u Alláha, dosáhne toho a bude mu to k užitku. Kdo si skrze to však bude přát vezdejšek, to mu bude, při Alláhu, celý úděl toho.“   ...

Imám al-Džunejjid definoval čistý a správný Tewhíd jako: "Znalost rozdílů mezi Stvořitelem a stvořeními." Džundub ibn Abdulláh řekl: "Byli jsme s Poslem Božím صلى الله عليه و سلم coby jinoši. Naučili jsme se věrouku předtím, než jsme se naučili Korán. Pak jsme se naučili Korán a to nám jen zvýšilo naši víru." Zaznamenal Ibn Mádža. ...

Český překlad slavné stati o přidružování k Alláhu z pera obnovitele víry imáma Muhammeda ibn Abdulwehhába at-Tamímího. Doplněno vysvětlením, shrnutím a otázkami dr. Muhammeda bin Abdurrahmána Chumejjise. ...

Z Koránu a věrohodných hadísů se dozvídáme o existenci života, který začíná okamžitě po smrti. Korán jej nazývá al-Barzach. Vznešený Alláh říká: ...

Jezíd Ibn Mu’áwíjja, bylna jednu stranu vládce za jehož vlády byl zabit Husejn vnuk Proroka صلى الله عليه و سلم, bylvšak také vůdcem armády během tažení na Konstantinopol, spolu s lidmi jako byl Abú Ajjúb al-Ansárí. Učenec az-Zahabí říká: ...