Vysvětlení tohoto hadísu islámskými učenci „Předežeňte svými dobrými činy šest pohrom“ - Podle al-Munewího odkazuje na šestero jevů spadajících mezi tzv. znamení příchodu Soudného dne (arab. أشراط الساعة ašrátu s-sá'a či علامات الساعة 'alámátu s-sá'a). Následuje výčet těchto šesti znamení. Podle as-San'áního to může znamenat, že následujících šest věcí ztíží konání dobra, anebo že za dané situace toto dobro Alláh ...
'Abbás al-Ghifárí رضي الله عنه a jeho bratranec vyprávějí, že Posel Boží صلى الله عليه وسلم řekl: بَادِرُوا بِالْأَعْمَالِ سِتًّا: إِمَارَةَ السُّفَهَاءِ، وَكَثْرَةَ الشُّرَطِ، وَقَطِيعَةَ الرَّحِمِ، وَبَيْعَ الْحُكْمِ، وَاسْتِخْفَافًا بِالدَّمِ، وَ نَشْئًا يَتَّخِذُون الْقُرْآنَ مَزَامِيرَ يُقَدِّمُونَ أَحَدَهُمْ لِيُغَنِّيَهُمْ، وَإِنْ كَانَ أَقَلَّهُمْ فِقْهًا. „Předežeňte svými dobrými činy šest pohrom - vládu pošetilců, množství milic, zpřetrhávání rodinných pout, kupčení s mocenskými pozicemi, ...
Vznešený Alláh praví: وَيَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَىٰ يَدَيْهِ يَقُولُ يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا ﴿٢٧﴾ يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا ﴿٢٨﴾ لَّقَدْ أَضَلَّنِي عَنِ الذِّكْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءَنِي ۗ وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِلْإِنسَانِ خَذُولًا ﴿٢٩﴾ "V ten den si bude nevěřící ruce své hryzat a říkat: "Ó kéž bych se byl ubíral cestou stejnou s poslem! Běda mi, ...
بسم الله الرحمان الرحيم Chvála Alláhu, jen Jeho uctíváme a jen jeho o pomoc a o vedení správnou cestou žádáme. Dosvědčuji, že není božstva kromě Alláha Jediného, který nemá společníka a dosvědčuji, že Muhammed صلى الله عليه و سلم je jeho služebníkem a poslem, pravdomluvným a důvěryhodným. Vybízejme sebe i druhé k bohabojnosti, dodržování všech pilířů islámu, náboženských povinností a ...
V delším hadísu, který vypráví Abú Kebša al-Anmerí رضي الله عنه, Posel Boží صلى الله عليه وسلم říká mimo jiné toto: إِنَّمَا الدُّنْيَا لأَرْبَعَةِ نَفَرٍ عَبْدٍ رَزَقَهُ اللَّهُ مَالاً وَعِلْمًا فَهُوَ يَتَّقِي فِيهِ رَبَّهُ وَيَصِلُ فِيهِ رَحِمَهُ وَيَعْلَمُ لِلَّهِ فِيهِ حَقًّا فَهَذَا بِأَفْضَلِ الْمَنَازِلِ وَعَبْدٍ رَزَقَهُ اللَّهُ عِلْمًا وَلَمْ يَرْزُقْهُ مَالاً فَهُوَ صَادِقُ النِّيَّةِ يَقُولُ لَوْ أَنَّ لِي مَالاً لَعَمِلْتُ ...
V situaci agresivně jednostranného proizraelského narativu českých médií, politiků a influencerů, je pro Čecha obtížné dopídit se objektivního, palestinského či nestranného náhledu na současnou krizi v Gaze a celé Palestině. Výhodu mají ti, kteří ovládají některý světový jazyk, zejména angličtinu (či ideálně přímo arabštinu a ivrit), a mohou se tak dostat i k jinému než proizraelskému narativu. Ani Češi neovládající ...
بسم الله الرحمن الرحيم Jménem Alláha Milostiplného, Smilovného! السلام عليكم Mír s vámi! Od 1. 1. 2024 spouštíme náš nový projekt na sociální síti Telegram. Náš nový kanál nese jméno CESTY MÍRU Naším cílem je vytvořit zde sdílecí a komunikační platformu zaměřující se na šíření islámského obsahu, od islámskonaučných článků, odkazů, zajímavostí, analýz, nutných informací o aktuálním dění, pozvánek na ...
بسم الله الرحمان الرحيم Chvála Alláhu, jen Jeho uctíváme a jen jeho o pomoc a o vedení správnou cestou žádáme. Dosvědčuji, že není božstva kromě Alláha Jediného, který nemá společníka a dosvědčuji, že Muhammed صلى الله عليه و سلم je jeho služebníkem a poslem, pravdomluvným a důvěryhodným. Vybízejme sebe i druhé k bohabojnosti, dodržování všech pilířů islámu, náboženských povinností a ...
4. Palestina je důkazem pravdivosti islámu a jeho nadřazenosti nad všechny lidské světonázory. Posel Boží صلى الله عليه وسلم předpověděl dobytí Palestiny muslimy a její otevření pro islám v hadísu 'Awfa ibn Málika رضي الله عنه, když v době tažení na Tabúk odpočívaje v koženém stanu řekl: اعْدُدْ سِتًّا بَيْنَ يَدَىِ السَّاعَةِ، مَوْتِي، ثُمَّ فَتْحُ بَيْتِ الْمَقْدِسِ ... „Napočítej šest ...
2. Palestina je symbolem nepřerušené prorocké výzvy k uctívání pouze Jediného Pravého Boha. Islám je jediným náboženstvím, které Alláh přijímá jako pravdu, jediným, s jehož následováním je u lidí spokojen. Byl vírou všech poslů a proroků, z nichž velká část působila právě na území Palestiny. Na tomto území či v jeho bezprostředním okolí působili Ibráhím/Abrahám, Lút/Lot, Ishák/Izák, Ja'kúb/Jákob, tak řečený ...