OTÁZKA: Někteří říkají: „Uctíváme Alláha jen z lásky k Němu. Neobáváme se ani Jeho trestu a ani netoužíme po Jeho odměně.“ Kdo jsou a jak se postavit k tomu, co říkají? ODPOVĚĎ: Sálih al-Fewzán na tuto otázku odpověděl: „Tyto výroky představují jasný omyl. Utíkáme se k Alláhu před tím, protože to odporuje metodě všech Proroků, mír s nimi všemi: إِنَّهُمْ ...

'Abdulláh ibnu l-Mubárek vyprávěl: „Přijel jsem do Mekky zrovna když byla zasažena nesmírným suchem. Lidé se modlili za déšť (tzv. salátu l-istiská) v mekkánské Posvátné mešitě (arab. mesdžidu l-harám). Já jsem vešel branou Benú Šejba a tam jsem spatřil mladíka, otroka černé pleti, oděného do dvou kusů oděvu z pytloviny. Jeden měl omotaný okolo pasu a druhý přehozený přes ramena. ...

بسم الله الرحمان الرحيم Chvála Alláhu, jen Jeho uctíváme a jen jeho o pomoc a o vedení správnou cestou žádáme. Dosvědčuji, že není božstva kromě Alláha Jediného, který nemá společníka a dosvědčuji, že Muhammed صلى الله عليه و سلم je jeho služebníkem a poslem, pravdomluvným a důvěryhodným. Vybízejme sebe i druhé k bohabojnosti, dodržování všech pilířů islámu, náboženských povinností a ...

Je mnoho důvodů, proč mnozí súfíjové sešli na scestí, z nichž nejdůležitějí jsou tyto: 1. Zanedbání prvotního principu a prazákladu celého náboženského učení islámu, jímž je princip, že nikdo a nic nemá právo ani nárok na uctívání, vyjma Alláha, Jediného Pravého Boha. Díky tomu byli ohromeni tím, co spatřili u zbožných záhidů. Vyvolalo to v nich přehnanou náklonnost a servilitu ...

Odměna uspokojením emocí v Ráji V Ráji nebudou oddané věřící a dobro konající obtěžovat žádné výlevy nenávisti a zášti ze strany těch, kteří jim nepřejí nic dobrého. Vznešený Alláh praví: وَالْمَلَائِكَةُ يَدْخُلُونَ عَلَيْهِم مِّن كُلِّ بَابٍ ‎﴿٢٣﴾‏ سَلَامٌ عَلَيْكُم بِمَا صَبَرْتُمْ ۚ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ ‎ „A andělé budou přicházet jim v ústrety u všech dveří zdravíce: "Mír s vámi ...

OTÁZKA: Co přesně znamená pojem "tasawwuf"? Je to teologický termín, nebo termín obecný, bez oborové specifikace? Má ho muslim chápat jako ekvivalent Západního pojmu "súfismus"? Nebo ho má chápat, jako spiritualitu v islámu obecně, tedy i tu kladnou a nikoli jen jako širk a bid'a, což často súfismus je? Jaký je význam tohoto slova v arabštině? ODPOVĚĎ: Domácí islámsko-naučný termín ...

بسم الله الرحمن الرحيم Chvála Alláhu, jen Jeho uctíváme a jen jeho o pomoc a o vedení správnou cestou žádáme. Dosvědčuji, že není božstva kromě Alláha Jediného, který nemá společníka a dosvědčuji, že Muhammed صلى الله عليه و سلم je jeho služebníkem a poslem, pravdomluvným a důvěryhodným. Vybízejme sebe i druhé k bohabojnosti, dodržování všech náboženských povinností a ubírejme se ...

A co je připraveno pro ženy? Nepřátelé Boží víry a Božího Zákona, kteří dnes rozvracejí muslimské státy a společnosti, podvracejí muslimské rodiny a obracejí ženy islámu proti jejich manželům, otcům i jejich víře a jejich Pánu, propagují myšlenku, že popis rajských odměn v Koránu a Sunně nepočítá se ženami a odměnou pro ně. Následující řádky dokazují, že tito zlovolníci buď ...

Ohledně hostin a dalšího užívání v Ráji Zejd ibn Arkamرضي الله عنه uvádí, že k Poslu Božímuصلى الله عليه وسلم jednou přistoupil jeden žid a otázal se ho: „Abu l-Kásime, netvrdíš snad, že obyvatelé Ráje budou v Ráji hodovat a pít?“ Posel Božíصلى الله عليه وسلم mu odpověděl: نعم, والَّذي نفْسُ محمَّدٍ بيَدِه، إنَّ أحَدهُم لَيُعْطى قوَّة مِئَةِ رجلٍ؛ في ...

O rozmanitých krásách a slastech Ráje Abu l-Feredž ibnu l-Džewzí pravil: „Představí-li si člověk nekonečné slastné užívání v Ráji, jakákoli pozemská útrapa se mu vyjeví jako nicotná.“ Ibnu l-Kajjim al-Džewzíja řekl: „Ráj – to není jen název pro všechny ty stromy, jejich plody, jídlo, pití, přenádherné panny, řeky a paláce v něm. Mnoho lidí se dopouští chyby té, že si ...