OTÁZKA: Pokud někdo koná nějaký zbožný skutek s úmyslem získat odměnu tohoto světa, o kolik odměny na světě onom přichází? Je jeho skutek zneplatnen celý, anebo jen zčásti? A co si myslet o odměně lidí, kteří jsou např. placení za čištění a udržování mešit nebo vedení modliteb či kázání? Je možné konat dobrý čin jen pro Boha a zároveň si ...
Šarí'atská zákonnost státu a zdravá víra jeho obyvatel závisí na učencích Bez upřímnosti učenců není možné v žádné zemi ustanovit vládu Božího Zákona a zachovat islámskost jejích obyvatel. A naopak, dokud nejsou učenci pokrytečtí, nepřestává Boží Zákon vládnout a lidé o svou víru nepřicházejí. Ibnu l-Kajjim tento princip shrnul ve svých slovech: „Ustanovení vlády Božího Zákona Šarí'y se obvykle děje ...
Uvádí se, že jistý muž přišel za Sulejmánem عليه السلام, Božím Prorokem a králem Izraelitů, a řekl mu: „Zdál se mi sen. Viděl jsem jednu přenádhernou zahradu, v níž bylo mnoho rozmanitých druhů ovoce. V té zahradě jsem uzřel obrovitánské prase. Řekli mi, že to prase je vlastníkem této zahrady. Velmi mne to překvapilo. A pak jsem viděl další a ...
بسم الله الرحمان الرحيم Chvála Alláhu, jen Jeho uctíváme a jen jeho o pomoc a o vedení správnou cestou žádáme. Dosvědčuji, že není božstva kromě Alláha Jediného, který nemá společníka a dosvědčuji, že Muhammed صلى الله عليه و سلم je jeho služebníkem a poslem, pravdomluvným a důvěryhodným. Vybízejme sebe i druhé k bohabojnosti, dodržování všech pilířů islámu, náboženských povinností a ...
OTÁZKA: Jak se mám jako muslimská matka v nemuslimské zemi postavit vlivům odporujícím islámu, které působí ve škole, kam chodí mé děti, pokud chci zůstat tady v ČR a nemohu děti vzdělávat doma? Mám na mysli především různé moderní problémy typu tzv. sexuální výchovy, otázky LGBT apod., které jsou dětem předkládány přímo učiteli přímo na školách a přímo během vyučování ...
Abu l-Feredž ibnu l-Džewzí napsal: "Není mrtvolou ten, koho duše již vyprchala z místa mezi oběma jeho lopatkami. Naopak mrtvolou je ten, kdo nerozumí, jaké nároky má u něj Vznešený Alláh!" V jiném svém díle tentýž autor píše: "Rozmýšlej nad tím, jak ohavné a nicotné jsou hříchy! Potěšení z nich záhy pomine, ale jejich hříšná podstata zůstane. Měj se před ...
Zbožný umejjovský chalífa Omar ibn 'Abdil'azíz, který byl sám žákem společníků Proroka Muhammeda صلى الله عليه وسلم a vnukem druhého pravověrného chalífy Omara ibnu l-Chattába رضي الله عنه za necelé tři roky svého vládnutí napravil četné křivdy, jichž se dopustili vládcové před ním, znovu naplnil státní kasu, těžce zkoušenou rozhazovačným životem vládců před ním a znovu nastolil v říši vládu ...
Milé sestry v islámu! redakce portálu E-Islam.cz vám oznamuje, že byl spuštěn zápis do zimního semestru česko-slovenské pobočky mezinárodní islámské internetové akademie Sefíratu l-islám (Safeerat Al Islam). Zapsat se můžete prostřednictvím internetového formuláře na tomto odkaze. Zápis poběží až do 31. 8. 2023 a zimní semestr začne 3. 9. 2023 in šá Alláh. O akademii Sefíratu l-islám Tato mezinárodní ...
بسم الله الرحمان الرحيم Chvála Alláhu, jen Jeho uctíváme a jen jeho o pomoc a o vedení správnou cestou žádáme. Dosvědčuji, že není božstva kromě Alláha Jediného, který nemá společníka a dosvědčuji, že Muhammed صلى الله عليه و سلم je jeho služebníkem a poslem, pravdomluvným a důvěryhodným. Vybízejme sebe i druhé k bohabojnosti, dodržování všech pilířů islámu, náboženských povinností a ...
A nakonec, milý bratře, ti prozradím elegantní způsob, jak pomoci z pochybností nejen sobě samotnému, ale i komukoli dalšímu, který se potýká s podobnými problémy. Víru a jejímu nauku lze někomu vysvětlovat v zásadě dvěma způsoby. Tím prvním je předkládání důkazů pravdivosti víry a postavení základních pravidel jak ji chápat. Takto budujeme svou víru od pevných základů až po střechu ...









